איך לחץ פוגע לך באימונים וההתאוששות? ומה לעשות עם זה?

לחץ הוא חלק מהחיים שלנו. תמיד הוא יהיה שם באיזושהי צורה.

בין אם זה לחץ בעבודה, לחץ משינוי משמעותי כלשהו בחיים, מערכת יחסים או כל דבר אחר שפשוט צץ לנו בחיים.

הגוף, מערכת העצבים ומערכת החיסון שלנו יודעים להתמודד עם סוגי לחץ שונים כל עוד הם לא "מציפים" את המערכת.

בעיקרון, לגופנו יש תגובה ספציפית לכל גורם לחץ ספציפי שהוא נתקל בו (למשל, אם נדחוק מוט בלחיצת חזה, ניצור עומס וסטרס על השריר ובתגובה השריר יגדל ויתחזק).

אבל למרבה הצער, לגוף שלנו קשה להתמודד עם יותר מידי לחץ לפרק זמן ממושך (למה נראה לכם שאני חופר כל כך הרבה על מדיטציה??!😉) או עם לחץ שדורש יותר מידי מהגוף שלנו בבת אחת.

בואו נחשוב רגע על הגוף שלנו ככלי קיבול למצבי לחץ שונים. לחץ מעבודה, זוגיות, אימונים וכו'. 

כאשר אנחנו חווים מצבי לחץ פיזיים ונפשיים גבוהים מן הרגיל, יהיה זה הגיוני לא להוסיף עוד לחץ עם תוכנית אימונים תובענית מידי. במידה ונעשה זאת אנחנו בעצם "נציף" את המערכת שלנו.

במידה ונוסיף לכך גם גירעון קלורי המצב יכול להיות אפילו מסובך יותר. נתקלתי לא אחת במצבים כאלה שהובילו לפציעה, איבוד מסת שריר ולהתאוששות איטית מן הרגיל ומן הסתם התסכול שמגיע מהעניין לא מיטיב עם המצב הנפשי הרעוע גם ככה!

אני חוויתי באופן אישי תקופה מאוד לחוצה לפני כמה שנים שפגעה לי מאוד באימונים והובילה לפציעה שהשביתה אותי לכמה חודשים. 

תאמינו לי שזה לא נעים בכלל!

למדתי (ועדיין לומד) עם הזמן כמה זה חשוב לאזן את המצב הנפשי. 

הגוף והנפש שלנו מחוברים אל תשכחו את זה! 

עצרו שניה ותשאלו את עצמכם מה היא רמת הלחץ שבה אתם נמצאים כרגע בסולם של 1 עד 10.

 

במידה ואתם מדרגים את עצמכם מעל 7, אני מציע לכם לחשוב קצת איך תוכלו לאזן את העניין (שוב פעם מדיטציה? 😉)

בנוסף לכך מומלץ לא לעבוד בעומסים גבוהים עם תוכנית האימונים שלכם.

הנה כמה דברים שעשיתי בתקופה ההיא שמאוד עזרו לי לאזן את עצמי שאני בטוח שיעזרו גם לכם:

 
  1. התחלתי לתרגל מדיטציה באופן קבוע בכל בוקר! 10-20 דקות שעשו לי פלאים ושינו לי את התחלת היום שלי. מנקודת המבט שלי עכשיו, אני יכול להגיד שההרגל הזה שינה לי את החיים! כן כן אני לא מגזים עם האמירה הזאת! אם אף פעם לא תירגלתם מדיטציה, יש המון דרכים להתחיל בפרט עם כל האפליקציות שיש מסביב. שימו לב שכמו כל הרגל, אתם חייבים לבצע אותו בעקביות ובאדיקות כדי לראות את התוצאות בטווח הארוך!

  2. התחלתי לעשות הליכות. לבד עם עצמי. תכל'ס הליכה יכולה להיות מדיטציה. (יש כזה דבר מדיטציית הליכה אגב) במצבים שבהם אתם מרגישים בחוסר איזון, פשוט עזבו הכל ולכו להליכה קצרה. אם אתם קרובים לים, אז בכלל מעולה!

  3. רשמתי לעצמי מנטרה של כמה משפטים. דברים שאני רוצה שיהיו לי בחיים. התחלתי לקרוא את המנטרה הזאת פעמיים ביום. פעם אחת מיד אחרי המדיטציה בבוקר. פעם שניה ממש לפני שאני נרדם.
    אני יכול להגיד מניסיון אישי שזה פשוט עובד כמו קסם. תקראו את מה שרשמתם כמה פעמים עם מודעות מלאה למה שרשום ותראו שזה פשוט גורם לכם לחיות את הרגע הזה של מה שאתם מאחלים לעצמכם. חשוב מאוד שהמנטרה תהיה בלשון הווה!
    טוב, ידעתי שתבקשו אז הנה המנטרה שלי: "כוח התת מודע שלי עצום ואינסופי והוא מושך אליי שפע ללא גבולות! העסק שלי מתפתח וגדל מיום ליום. אני מתקדם מדהים. אני מצליח. אני אוהב את מה שאני עושה! חשבון הבנק שלי מתמלא בכסף. הגוף שלי גדול, חזק, חטוב, שרירי ובריא לחלוטין! כל מערכות הגוף שלי עובדות בצורה הטובה ביותר. יש לי בת זוג יפה ומדהימה שכייף לי לקום לידה כל בוקר. אנשים וחברים טובים תמיד סביבי וגורמים לי להרגשה מדהימה בכל יום. אני מלא באנרגיות, מרגיש מדהים, מאושר ושמח!"
    תמצאו את המנטרה שלכם ותזכרו שאתם אחראים על היצירה של החיים שלכם!

  4. העברתי את הטלפון למצב שקט. זה לחלוטין משהו שהוריד המון לחץ מחיי היום יום שלי. בפרט שהעבודה שלי היא להיות בטלפון כמעט כל היום. ההתראות הבלתי פוסקות משבשות לנו את השקט הטבעי שלנו. עם עדיין לא ניסיתם את זה אתם הולכים להודות לי! מבטיח!

  5. בהקשר לסעיף קודם, כשאני ישן הטלפון שלי על מצב טיסה או מצב לילה. האמת שזה הרגל שקיים אצלי כבר המון שנים! תנו לעצמכם לישון ללא שום הפרעה! גם ככה אנחנו כל היום על הטלפון אז בשביל מה להוסיף עוד התראות באמצע הלילה או קרינה מיותרת שאפשר לחסוך?

  6. התחלתי להזכיר לעצמי כמה אני אסיר תודה על מה שיש לי! לא משנה איפה אתם כרגע בחיים ומה רמת הלחץ שלכם או גם אם נראה לכם שהחיים שלכם כרגע בנקודה הכי גרועה, אני מבטיח לכם שאם תעצרו לשניה ותגידו תודה אפילו על הדבר הקטן הזה שנקרא עיניים ועל זה שיש לכם את האופציה לקרוא את השורות האלה ממכשיר שעולה כמה אלפי שקלים אתם תקלטו כמה אתם ברי מזל.
    משהו שאני אוהב לעשות כשקופצות לי מחשבות כמו "למה אין לי את זה?" "למה לא הכנסתי מספקי כסף החודש"?  או כל מחשבה בסגנון הזה, אני מזכיר לעצמי שברגע זה במקומות נידחים ברחבי העולם ישנם אנשים שמתחננים לכמה שקלים כדי להכניס אוכל הביתה, ישנם אנשים שאין להם את רמת החיים שלכל ישראלי ממוצע יש ועל כמה אני צריך לשתוק ולהגיד תודה!
 

זהו. 💪🏻❤️

פשוט אבל מאוד אפקטיבי! 

אם תשתמשו בטיפים (או אפילו רק בחלק) הרשומים למעלה אני מבטיח שתוכלו לחוות ירידה ברמות הלחץ שלכם! 

 

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חיפוש